Monday 4 February 2013

Idea untuk yang suka berfashion

Berfashion- berfashion la jugak tapi yang paling penting menepati syariah Islam. jadi di sini akak sediakan tips terutama bagi para remaja comel yang gemar berfashion. Jangan lupa!
  1. Jangan berpakaian ketat. longgarkan pakaian anda. bukan apa nanti timbul fitnah pada agama dan paling teruk jadi bahan tatapan pada tempat2 tertentu pulak nanti.
2. labuhkan shawl atau hijab mu (tutup dada lew). walaupun x se 'trend' fashion2 muslimah barat tu..haha tapi pasti akan kelihatan lebih anggun gitu.
3.X perlu terlampau menonjol.. namun jika adik2 bijak ber mix and match pasti akan kelihatan ayu terserlah...
4. Ikhlaskan hati mu kerana Allah... pasti kehidupan kekal mu di akhirat nanti akan mendapat balasan yang setimpal dengan keikhlasan dan kesabaran mu wahai remaja2 cute miut sekelian. hehehe
Cutekan maxi dress ni. akak lihat maxi dress lebih praktikal pada masa kini kerana tak mendedahkan kaki dan pemakainye nampak comell gitu. Soo.. nak menggaya dia bukan la susah..:)
 Kat Malaysia ni cuaca agak panas .. jadi lebih baik pilih dari kain chiffon atau cotton.... dan maxi dalam gambar ni x berlengan lebih sesuai untuk kite buat layering.. so x delah panas berpeluh ketiak.. hehehe. 
 So dibawah ni ada some mix & match untuk idea adik2 semua... satu maxi ni boleh buat pelbagai gaya jadi x de la bosan .. kan..kan.. hehehe.. yang penting ikuti tips2 muslimah di atas tu. InsyaAllah hati akan lebih bahagia dgn keberkatan Allah.


Gaya 1
 Gaya di atas nampak lebih cosy dan santai aje. sesuai kalau nak pegi kuliah. cardigans kaler gray tu dan tudung shawl pelbagai warna tu menambah gaya si pemakai. tampak lebih confident gituu..hehe. Contrast pada kasut dan bag, nampak lebih gaya tapi tidak berlebihan. impak contrast pada aksesori mewujudkan gaya santaii..:P





Gaya 2:
 Padanan jacket hitam. paras punggung.. tapi tak kelihatan sexy asalkan maxi tu longgar... gaya begini boleh di bawa ke tempat kerja. atau pergi shoping ke..tudung kaler biru pastel sesuai.. so x la nampak berlebihan just nampak ayu je.. bag dan kasut still gayakan contrast. kasut coklat nak mengimbangi bag oren tu. so look just nice jew. :))




Gaya 3
Yang ni pulak kelainan pada cardigans labuh kaler cream. koler cardigans tu memang cute. so pemakai nampak laindan lebih bergaya. pastu bag ala2 hippies tu memberi impak kelainan pada gaya ni. kasut tu kalau x suke bole tuka ballet shoes yang sesuai. kasut warna pastel pasti bertambah cool. Gaya ni cuma permainan tone warna. lebih pada warna2 tanah yang sejuk mata memandang. ;))




Gaya 4
Kalau rasa2nye nak pakai maxi ni ke majlis jamuan malam pun ok gak . just perlu nampak lebih formal. gayakan dengan blzer hitam atau gelap. koler blazer ni nampak berbeza agak menyerlah dengan kaler emas. then tudung pilih bertone yang ada campuran terang gelap. so nampak elegant. lebih elegant lagi kalau pakai heal.. ada emas2 gitu dan bag yang senada dgn heal atau aksesori lain. Semua gaya di atas ni da cantik .. so x perlulah gaya lilitan tudung yang pelbagai sgt. cukupla dengan shawl yang digayakan labuh menutupi dada.. ayu bukan... di pandangan mata semua yg melihat...x kira bangsa dan agama.. Semoga tips ini memberi manafaat buat adik2 kali ini.. :)) Insya Allah..

3 comments:

  1. memang tak salah nak bergayakan ... ini salah satu alternative yang baik bagi muslimah

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup... naluri wanita mmg x dapat elak suka bergaya... :)

      Delete
  2. Saya pilih gaya ke 4, nampak lebih sophisticated.

    ReplyDelete

Terima kasih meninggalkan jejak anda di sini.. ^.^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...